Rečníci

Eva Sadovská 

Venuje sa analýzam a prognózam nákupného správania spotrebiteľov, investičného prostredia, realitných trhov, odpadového hospodárstva, ale i analýzam vybraných makroekonomických ukazovateľov. Pre finančnú a investičnú skupinu WOOD & Company pracuje od roku 2019. Od roku 2005 pôsobila v Poštovej banke ako ekonomická analytička. V rámci nej postupne viedla analytický tím a ako hlavná analytička patrila medzi najcitovanejších bankových analytikov/analytičiek v médiách.


Marta Nováková


Od roku 1991 podniká v oblasti informačných technológií a poradenstva zameraného na retail, logistiku a distribúciu. Okrem iného získala ocenenie Podnikateľka roka 2016 v kategórii veľké firmy a bola tiež Manažérkou roka 2016. V roku 2014 bola zvolená prezidentkou Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, od roku 2017 pôsobila ako viceprezidentka Hospodářské komory. Pôsobila ako ministerka priemyslu a obchodu ČR v druhej Babišovej vláde. V súčasnosti sa opäť naplno venuje rozvoju spoločnosti U&Sluno a sleduje trendy v digitalizácii retailu.



Ladislav Csengeri 

Je riaditeľom divízie spotrebiteľského panelu spoločnosti GfK pre ČR a Slovensko, ktorá kontinuálne monitoruje spotrebiteľské správanie domácností. V GfK pôsobí od roku 2007 a špecializuje sa predovšetkým na rýchloobrátkový segment. Vo svojej práci sa zaoberá konzultačnou činnosťou v rámci výskumných projektov pre domáce a medzinárodné spoločnosti, do ktorých spadajú výrobcovia, ale aj obchodné reťazce. Taktiež sa účastní viacerých medzinárodných projektov v rámci regiónu CEE.


Matěj Kapošváry

Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Shopsys, české jednotky na trhu individuálnych e-commerce riešení pre najväčších hráčov. Spolu s osemdesiatimi kolegami radia klientom s digitalizáciou predaja a tým, ako uspieť v omnichannel svete. Stojí okrem iného za magazínom pre e-commerce manažérov EXEC a je autorom štúdie o budúcnosti e-commerce 2025, ktorú Shopsys predstavil na minuloročnom Retail Summite. Aktuálne svoju pozornosť upiera na to, ako vďaka omnichannelu môžu retaileri získať späť to, čo im online vzal.


Martin Beháň

Do Tesca nastúpil v roku 2002 ako manažér nových obchodov. Postupne pôsobil na rôznych prevádzkových pozíciách, a to vrátane oblastného manažéra pre malé formáty, manažéra obchodného domu v Prahe či oblastného manažéra pre hypermarkety. Neskôr pôsobil ako riaditeľ pre malé formáty v ČR a SR a následne aj pre celú strednú Európu. Bol tiež zodpovedný za franšízingovú sieť Žabka v ČR. Od apríla 2017 do februára 2021 zastával pozíciu výkonného riaditeľa pre Poľsko. Prevádzkovým riaditeľom Tesca pre strednú Európu sa stal v marci 2021 a zastrešuje prevádzkovú oblasť podnikania jednotlivých maloobchodných kanálov Tesca v Česku, Maďarsku i na Slovensku.


Martin Podhradský

Celý svoj pracovný život pôsobil v obchodných organizáciách. Od roku 1995 pracuje v dm drogerie markt na pozícií konateľa. Súčasne zastáva aj funkciu viceprezidenta Republikovej únie zamestnávateľov, v rámci ktorej zastupuje Slovenskú alianciu moderného obchodu. Je ženatý a má dve dcéry.



Andrea Slaná

Už 11 rokov sa podieľa na rozvoji Alza.sk na slovenskom trhu. Prvým projektom bolo rozšírenie na  predajnej siete z jedinej pobočky v Bratislave na aktuálnych 13. Následne to boli projekty ako moderný showroom a AlzaDrive na centrále v Bratislave, či zmena modelu z výdajných miest na obchodné prevádzky s lokálnym skladom. Posledné roky sa o.i. venuje rozvoju predajne v neďalekej Viedni a aktuálne riadi prípravy sťahovania bratislavskej centrály, ktorá zákazníkom prinesie viacero zaujímavých technologických noviniek.


Branislav Chmela

Má za sebou 12 rokov skúseností z top manažérskych pozícií v oblasti maloobchodného predaja v prostredí CEE. Od roku 2019 pôsobí ako prevádzkový riaditeľ v lekárňach Dr.Max, ktoré sú lídrom na slovenskom trhu. Aktuálne zodpovedá za viac ako 1 700 odborníkov a chod viac ako 325 lekární naprieč krajinou. Manažérske skúsenosti získal v spoločnosti Philips Lighting, odkiaľ po 10 rokoch odchádzal z pozície obchodného riaditeľa pre 17 krajín CEE do spoločnosti Slovak Telekom. Tu mal ako riaditeľ retailu v rokoch 2018 a 2019 komplexnú zodpovednosť za viac ako 100 obchodov na Slovensku.


Jannis Samaras

Riadi jednu z najúspešnejších československých rodinných firiem, ktorej sa podarilo okrem iného oživiť takmer zabudnutú originálnu značku Kofola. Okrem ďalších tradičných značiek patria do portfólia Skupiny Kofola i čerstvé šťavy UGO alebo bylinné zmesi a čaje LEROS. Podnikanie postavené na silných lokálnych značkách rozvíja v Česku, na Slovensku, v Slovinsku a v Chorvátsku. Spolu so svojimi ľuďmi sa Jannis Samaras snaží hľadať nové cesty, ako vytvárať zdravé nápoje a podnikať v symbióze s prírodou. Od roku 2010 sa intenzívne venuje ochrane vody, minimalizácii odpadov či uhlíkovou neutralitou, ktorú by chcel s Kofolou dosiahnuť do konca dekády.


Lucia Klečková

Lucia sa pripojila k IKEA v roku 2019, aby viedla bratislavský obchod a podporovala aktivity po celom Slovensku. V tejto úlohe sa Lucia a jej tím zameriavajú na udržanie a rast pozície značky IKEA, zvýšenie atraktivity pre zákazníkov a rozvíjanie a zlepšovanie zážitku z nakupovania v bratislavskom obchode. Pred nástupom do IKEA má Lucia viac ako 20 rokov skúseností s prácou v rôznych komerčných úlohách v nadnárodných FMCG spoločnostiach, zastáva rôzne strategické marketingové, predajné a maloobchodné pozície so zodpovednosťou za vytvorenie lokálnej stratégie a vedenie realizácie trhu a vedenie krížového pohraničný tím. Lucia je vo svojom voľnom čase vášnivou bežkyňou, má rada všetky druhy zimných športov a rada cestuje po celom svete.



Roman Postl

Má za sebou už viac ako 20 rokov skúseností v oblasti zálohovania a recyklácie. Dnes vedie obchodnú jednotku TOMRA East Central Europe a jeho pôsobnosť siaha od technického zázemia až po najvyššie stupne riadenia. TOMRA aj vďaka jeho práci za rok zhromaždí viac ako 40 miliárd prázdnych obalov a dodáva 7 z 10 recyklomatov po celom svete.


Dáša Juríková

Od roku 2002 pôsobila v poisťovni Union na pozícii manažérky marketingu, neskôr ako Head of Corporate Communications. V roku 2007 začala pracovať pre T-Mobile Slovensko ako Senior Brand Manager. Pre značku Telekom následne viedla tri roky marketingovú komunikáciu a ďalšie tri roky zodpovedala za integrovaný tím marketingovej komunikácie a digitálnych služieb. Od júna 2017 viedla komunikáciu Poštovej banky. V marci 2018 nastúpila do Slovenskej sporiteľne, kde zodpovedá za nový odbor Brand Strategy & Development. Pod jej vedením Slovenská sporiteľňa zmenila komunikačný pozicioning, aby posilnila vnímanie značky ako inovatívneho a zodpovedného lídra pre život a podnikanie. 


Nadežda Machútová

Vyštudovala odbor molekulárna biológia a genetika na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a právo na Paneurópskej vysokej škole v Bratislave. Pracovať začala v Ústave molekulárnej fyziológie a genetiky SAV v Bratislave, neskôr prešla na Úrad priemyselného vlastníctva SR, Odbor vynálezov a úžitkových vzorov ako pracovník expertízy pre vynálezy pre oblasť genetiky. V Slovenskej obchodnej inšpekcii (SOI) pôsobí od roku 1996. V roku 2001 bola menovaná ministrom hospodárstva SR do funkcie ústrednej riaditeľky SOI. Od roku 2002 začala pôsobiť v pracovnej skupine EHK OSN pre štandardizáciu a trhový dozor. Aj jej pričinením vznikla poradná skupina pre trhový dozor MARS Group, ktorej zasadnutia Slovensko organizovalo 12 rokov. Má za sebou bohatú prednáškovú činnosť v Európskej komisii, v EHK OSN, ale aj na medzinárodných obchodníckych fórach a konferenciách. 



Martin Krajčovič

Celý svoj profesionálny život sa venuje komunikácii, vytváraniu reklamných kampaní, PR stratégií a riadeniu krízovej komunikácie. Ako kľúčová postava PR tímu na ministerstve dopravy, kde pôsobil ako hovorca a poradca ministra.Získal cenu PROKOP ako najlepší projekt vo verejnej správe. Následne sa na 4 roky stal poradcom podpredsedu NR SR, kde mal na starosti komunikáciu a poradenstvo v oblasti ekonomiky a dopravy. V sektore obchodu pôsobí od roku 2016. Začal ako manažér pre externú komunikáciu a hovorca Tesco Stores, následne v roku 2017 maloobchod vymenil za veľkoobchod v Metro, kde rok pôsobil ako corporate affairs manager, hovorca a rovnako aj zástupca spoločnosti vo viacerých oblastiach činnosti Slovenskej aliancie moderného obchodu. V roku 2018 sa stal predsedom SAMO.


Martin Mittner

Pracuje ako Country Manager v Nestlé Slovensko a zároveň ako Business Executive Officer pre Food v Nestlé Česko a Slovensko. Na Slovensku funguje od roku 2013, pričom predtým zastával rôzne komerčné pozície pre Nestlé v Rusku, Nemecku a v Českej republike. Slovenské združenie pre značkové výrobky zastupuje špičkové medzinárodné firmy v FMCG oblasti. 


Juraj Otta

Jeho ambície, profesionalita a motivácia mu dávajú schopnosť zvládať náročnosť rôznych kritérií. Je profesionálny a zodpovedný vo vzťahu ku svojim zákazníkom, zaujíma sa o nich. Vo svojom súkromí sa venuje bojovým umeniam a jeho vášeň a odhodlanie mu pomáhajú nájsť v každej situácii to najlepšie riešenie. Má bohaté skúsenosti z prostredia nadnárodných spoločností a vďaka výbornej znalosti domáceho retailového trhu posúva výsledky TOMRA Collection na vyššiu úroveň. Výsledky jeho práce pocítime už čoskoro všetci, keď sa o pár mesiacov na Slovensku spustí systém zálohovania jednorazových obalov.   


Stanislav Čajka

Spoločnosť Terno Real estate vedie od roku 2017, predtým pracoval 13 rokov pre maloobchodný reťazec Lidl, naposledy ako generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika.


Ondřej Knot

Pracoval osem rokov v konzultačnom businesse vo firmách ako BCG alebo Oliver Wyman, a to ako v ČR, tak na zahraničných projektoch. Medzi jeho klientov patrili firmy prevažne z finančného sektoru ako Barclays, Credit Suisse a HSBC. V roku 2014 spoluzaložil fin-tech spoločnosť Dateio, ktorá sa venuje oblasti Card Linked Marketingu a kde pôsobí ako CEO. Dateio se umiestnilo na predných priečkach rebríčku Deloitte Fast 50, ktorý oceňuje najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti u nás a v Európe.


Jana Pleskačová

Niekoľko rokov pracovala pre Tesco Store ČR ako špecialista merchandisingu, kde pripravovala rozvrhnutie priestoru pre jednotlivé kategórie a plánovala vystavovanie tovaru. Chvíľu pracovala pre stavebnú firmu PRODOMA, kde zavádzala systém Quant a tvorbu plánogramov. Pre firmu Iceland začala pracovať v roku 2020 ako špecialista merchandisingu, v súčasnosti povýšila na pozíciu Category Manager.


Iveta Schwarzová

V COOP Jednote Galanta pracuje od roku 1990 a prešla pozíciami programátorky, vedúcej oddelenia IT a finančnej riaditeľky. Do roku 2009 zároveň pôsobila ako audítorka SKAU, čo jej umožnilo spoznať aj činnosť iných obchodných spoločností. Od roku 2010 pracuje ako prevádzková riaditeľka. Vďaka spolupráci s COOP Jednotou Slovensko sa zúčastnila viacerých projektov automatizácie procesov v systéme spotrebných družstiev na Slovensku.


Zsolt Bindics

Autor obľúbenej značky Veselá paradajka patril medzi prvých, ktorí v segmente zeleniny zaviedli na Slovensku úspešnú značku. Je spoluzakladateľom a CEO najväčšej organizácie výrobcov pre pestovanie paradajok.


Martin Mrva

Do Dedoles prišiel v roku 2013 ako jeden z prvých zamestnancov, od začiatku bol zodpovedný za marketing. Vybudoval 40-členný marketingový tím, s ktorým sa mu podarilo expandovať do 20 európskych krajín a tento rok dosiahne hranicu 3 miliónov zákazníkov. Špecializuje sa na výkonnostný marketing a snaží sa aplikovať najnovšie vedecké poznatky v oblasti marketingu do praxe.