Moderuje: Martin Mazag, Managing Partner, PRime time
Aktuálne obdobie prechodu na plne fungujúci zálohový systém dáva príležitosť zhodnotiť prvé tri mesiace jeho implementácie. Spoločne so zástupcami a zástupkyňami výrobcov a obchodníkov, dodávateľom výkupových automatov, Správcom zálohového systému a Ministerstva životného prostredia SR sa zameriame na tému zákazníckeho správania, komunikácie projektu, financovania infraštruktúry a ďalšie. Predstavíme aj inovácie v oblasti nakladania s nápojovými obalmi smerom k znižovaniu negatívneho vplyvu na životné prostredie.
Témy diskusie: správanie spotrebiteľa, výzvy pri implementácii systému, technológie & infraštruktúra, financie, ďalšie medzníky na minimalizáciu negatívnych dopadov nápojových obalov na životné prostredie.
Filip Kasana, podpredseda predstavenstva, COOP Jednota Slovensko
Daniel Buryš, CEO, Kofola
Martin Kuruc, Country CEO, Tesco Stores
Juraj Otta, Commercial Director, TOMRA Collection Slovakia
Juraj Smatana, štátny tajomník, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
Mária Trčková, CEO, Správca zálohového systému
Moderuje: Matej Cifra – Sajfa
Prach pandemickej neistoty sa pomaly usádza a odkrýva ekonomiku plnú obrovských verejných výdavkov, deficitov, výpadkov a hlavne rastúcich cien. Prednáška sa zameria na rôzne ekonomické príbehy z pandémie a to, ako sa všetky nakoniec stretli v najvyššej inflácii za dekády. Čo to bude znamenať pre ekonomiku, politické rozhodovanie a pre obchod samotný?
Prvýkrát vystúpi v programe New Retail Summitu zástupca vlády. Témou príspevku Samuela Vlčana budú „Zmeny, ktoré nás neminú“, teda predovšetkým koncepcia 2035, rozvoj poľnohospodárstva a výzvy smerom k ekologickému poľnohospodárstvu a podpore slovenských dodávateľov.
Zväz obchodu SR sa bude v najbližších rokoch usilovať vo svojej činnosti o docenenie činnosti všetkých podnikateľských subjektov v odvetví obchodu bez ohľadu na jeho veľkosť a región, v ktorom pôsobí.
Tradície v kombinácii so zmysluplnými inováciami ako cesta rozvoja a rastu.
Obchod sa neustále vyvíja a pandémia odkryla nielen slabé a silné stránky, ale aj otvorila množstvo príležitostí, ako ho posunúť bližšie k ľuďom. Ako sa pripraviť na budúcnosť? Tú je možné tvoriť alebo ju neustále dobiehať. Prednáška sa zameria na trendy a príležitosti, ktoré k nám prichádzajú, kam sa môže posunúť obchod, spotrebiteľské trendy a ako to môže ovplyvniť dodávateľsko-odberateľský reťazec.
Moderuje: Matej Cifra – Sajfa
Čím môže zaujať kamenný obchod v dobe digitálnej?
Pandémia ovplyvnila už dnes rastúci trend zdravého stravovania a obrátila slovenských spotrebiteľov k udržateľnejšiemu prístupu ku životnému štýlu a najmä stravovaniu. To sa stalo jedným z hnacích motorov rastu kategórie rastlinných potravín. Martin Mittner, Country Manager Nestlé Slovensko, bude hovoriť o rastlinnej revolúcii v potravinárskom sektore a o tom, ako Garden Gourmet, priekopník v objavovaní rastlinného stravovania medzi slovenskými spotrebiteľmi, prináša na trh inovácie a mení pravidlá hry v kategórii.
Digitální účtenky se dnes pomalu stávají realitou a řada obchodníků je již má ve své aplikaci. Co je ale motivem, který k tomu obchodníky vede? Je to snaha ušetřit papír a inkoust při tisku účtenek? Nebo je to zákaznická zkušenost a přehlednost, která jde ruku v ruce s celkovou digitalizací? Přináší současné řešení tuto lepší zákaznickou zkušenost? A může existovat univerzální řešení, kdy by všechny účtenky všech obchodníků mohly být k dispozici na několik doteků na displeji?
Posledné dva roky vyhnali nakupujúcich z obchodov pred monitory. Nielen v predaji, ale de facto vo všetkých interakciách sa ľudia začali od seba vzďaľovať z dôvodu rôznych opatrení a obáv o svoju bezpečnosť. Obchod však bol vždy o osobnom prístupe, starostlivosti a ľudskosti. V tomto príspevku sa pozrieme na to, ako vrátiť ľudskosť do predajných procesov (nielen v e-commerce).
Súťažnú prehliadku troch projektov nominovaných expertnou porotou na ocenenie uvedie:
Jaroslav Dvořák, Director, Product Management - Platforms & Merchant relationships, Mastercard
Prezentácia finalistov
Matúš Gála, CEO, Lidl Slovenská republika
Martin Kuruc, CEO, Tesco Stores SR
Juraj Šlesar, marketingový manažér, Martinus
Na záver prebehne hlasovanie účastníkov o víťazovi kategórie.
Moderuje: Peter Šebo, Partner, TheMarketers.biz
Case study z nezávislého obchodu a obchodných centier, aktuálne príspevky na tému digitálnych účteniek, projekt výmeny dát o tovare, novinky v plant based food a ďalšie. Nadväzuje diskusie o tom, ako posilniť atraktivitu obchodu a reagovať na nové trendy v zákazníckom správaní.
Množstvo produktových dát, ktoré sú v retailovom svete potrebné, neustále a prudko rastie. Či už je to kvôli e-commerce, legislatívnym nárokom, požiadavkám na udržateľnosť alebo automatizácii dát. Spôsob zdieľania dát medzi výrobcami a obchodníkmi sa na našom trhu príliš nezmenil a výmena často prebieha rovnako ako pred 20timi rokmi.
Prečo by vám to už v dnešnej dobe nemalo stačiť a ako vám s tým môže pomôcť globálny štandard GS1 GDSN?
Chcete zmenu? My ju ponúkame!
Život je konečný a do jeho konca zjeme už len veľmi konkrétny počet rožkov, chleba, či koláčov. Na našich tanieroch bude už len veľmi limitované množstvo kuracích pŕs, jaterníc, či klobásy. Vypijeme len konečné množstvo mlieka, čaju, či piva. Pritom nie je jedno, aké to všetko bude. Nejde len o kvalitu toho zvyšku jedla v našich životoch, či o naše zdravie. Ale dobré jedlo, či si to uvedomujeme alebo nie, je súčasťou prostého ľudského šťastia. Ako dnes vyzerá koncept obchodov pre tých, ktorým nie je jedno, čo jedia?
Retail sa za posledné 2 roky nenávratne zmenil. Príklon k online nákupom je trvalý, musíme zastihnúť zákazníka, tam kde je. Štandard donášky jedla očakávam pri donáške online nákupu.
Funkcia a koncept predajní sa mení. Nestačí sa v digitálnej transformácii Omnichannel predajní sústrediť len na zážitok z produktu a nákupu. Omnichannel predajňa súčasnosti musí zároveň zvládnuť funkcie logistického centra – fungovať ako efektívny „Micro-Fulfilment Hub“ (Pick-up do 30 minút, doručenie v rovnaký deň do 1-2 hodín od objednávky)
V závere prezentácie nám Viktória spolu s Martinom popíšu ako nasadenie softvérových robotov pomohlo spoločnosti NAY vysporiadať sa so zvýšeným tlakom zákazníkov na online nákup.
Jakub Kacera, Head of Commercial, Wolt SVK
Adam Didov, Managing Director, POS Media Slovakia
Peter Terpák, Group Marketing & PR Riaditel, HB Reavis
Special guest: Jana Kirschner & Band