Program

Práve pripravujeme program ročníka 2023. Pokiaľ máte záujem sa zapojiť, prosím kontaktujte nás.

Pripomeňte si program uplynulého New Retail Summitu 2022.

Program New Retail Summitu 2022

15:30

Registrácia

16:30 - 18:45

Špecializovaný workshop: Aktuálne výzvy na ceste k cirkulárnemu nakladaniu s nápojovými obalmi

Moderuje: Martin Mazag, Managing Partner, PRime time

Aktuálne obdobie prechodu na plne fungujúci zálohový systém dáva príležitosť zhodnotiť prvé tri mesiace jeho implementácie. Spoločne so zástupcami a zástupkyňami výrobcov a obchodníkov, dodávateľom výkupových automatov, Správcom zálohového systému a Ministerstva životného prostredia SR sa zameriame na tému zákazníckeho správania, komunikácie projektu, financovania infraštruktúry a ďalšie. Predstavíme aj inovácie v oblasti nakladania s nápojovými obalmi smerom k znižovaniu negatívneho vplyvu na životné prostredie.

Úvodné slovo

Ján Budaj, minister životného prostredia Slovenskej republiky

Slovensko zálohuje. Prvé čísla a skúsenosti

Lucia Morvai, riaditeľka pre vonkajšie vzťahy a komunikáciu, Správca zálohového systému

Krása transformácie: Prvé 3 mesiace zálohového systému na Slovensku

Roman Postl, Managing Director, TOMRA Collection Slovakia

Kruh sa uzatvára: európske trendy v nakladaní s nápojovými obalmi

Ivan Tučník, Sustainability & Integrated Projects Lead, Plzeňský Prazdroj

Diskusia

Témy diskusie: správanie spotrebiteľa, výzvy pri implementácii systému, technológie & infraštruktúra, financie, ďalšie medzníky na minimalizáciu negatívnych dopadov nápojových obalov na životné prostredie.

Filip Kasana, podpredseda predstavenstva, COOP Jednota Slovensko
Daniel Buryš, CEO, Kofola
Martin Kuruc, Country CEO, Tesco Stores
Juraj Otta, Commercial Director, TOMRA Collection Slovakia
Juraj Smatana, štátny tajomník, Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
Mária Trčková, CEO, Správca zálohového systému

17:00 - 21:00

Get Together / Networking

19:00

CEO Dinner (pre zvaných)

08:00 - 09:00

Registrácia a ranná káva

09:00 - 11:00

A. Kam smeruje slovenský obchod?

Moderuje: Matej Cifra – Sajfa

Inflácia 2022: Na ceny hľadia zákazníci, ale aj politici

Martin Vlachynský, Analyst, INESS - Institute of Economic and Social Studies

Prach pandemickej neistoty sa pomaly usádza a odkrýva ekonomiku plnú obrovských verejných výdavkov, deficitov, výpadkov a hlavne rastúcich cien. Prednáška sa zameria na rôzne ekonomické príbehy z pandémie a to, ako sa všetky nakoniec stretli v najvyššej inflácii za dekády. Čo to bude znamenať pre ekonomiku, politické rozhodovanie a pre obchod samotný?

Viac o rečníkovi

Zmeny, ktoré nás neminú

Samuel Vlčan, Minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka, SR

Prvýkrát vystúpi v programe New Retail Summitu zástupca vlády. Témou príspevku Samuela Vlčana budú „Zmeny, ktoré nás neminú“, teda predovšetkým koncepcia 2035, rozvoj poľnohospodárstva a výzvy smerom k ekologickému poľnohospodárstvu a podpore slovenských dodávateľov.

Viac o rečníkovi

Priority činnosti Zväzu obchodu SR

Nadežda Machútová, prezidentka, Zväz obchodu SR

Zväz obchodu SR sa bude v najbližších rokoch usilovať vo svojej činnosti o docenenie činnosti všetkých podnikateľských subjektov v odvetví obchodu bez ohľadu na jeho veľkosť a región, v ktorom pôsobí.

Viac o rečníkovi

COOP Jednota - nielen tradícia

Filip Kasana, podpredseda predstavenstva, COOP Jednota Slovensko

Tradície v kombinácii so zmysluplnými inováciami ako cesta rozvoja a rastu.

Viac o rečníkovi

Ako sa pripraviť na budúcnosť

Martin Krajčovič, predseda predstavenstva, SAMO – Slovenská aliancia moderného obchodu

Obchod sa neustále vyvíja a pandémia odkryla nielen slabé a silné stránky, ale aj otvorila množstvo príležitostí, ako ho posunúť bližšie k ľuďom. Ako sa pripraviť na budúcnosť? Tú je možné tvoriť alebo ju neustále dobiehať. Prednáška sa zameria na trendy a príležitosti, ktoré k nám prichádzajú, kam sa môže posunúť obchod, spotrebiteľské trendy a ako to môže ovplyvniť dodávateľsko-odberateľský reťazec.

Viac o rečníkovi

Otvorená diskusia zástupcov výroby a obchodu

Karel Pilčík, majitel, MP Krásno
Marián Šolty, generálny riaditeľ, Levické mliekarne a prezident Slovenského mliekarenského zväzu
Milan Pašmík, generálny riaditeľ a spolumajiteľ, McCarter
Stanislav Čajka, generální řiditel, Terno
11:00 - 11:30

Prestávka na kávu, čaj a networking

11:30 - 13:30

B. Ako vyzerá obchod bližšie k ľuďom

Moderuje: Matej Cifra – Sajfa

Shopper marketing trendy zo zahraničia

Dominik Pavlišin, Group Leader Shopper Marketing, Billa CEE, REWE International

Čím môže zaujať kamenný obchod v dobe digitálnej?

Viac o rečníkovi

Trendy v plant based potravinách – príležitosť pre rast

Martin Mittner, Country Manager, Nestlé Slovensko

Pandémia ovplyvnila už dnes rastúci trend zdravého stravovania a obrátila slovenských spotrebiteľov k udržateľnejšiemu prístupu ku životnému štýlu a najmä stravovaniu. To sa stalo jedným z hnacích motorov rastu kategórie rastlinných potravín. Martin Mittner, Country Manager Nestlé Slovensko, bude hovoriť o rastlinnej revolúcii v potravinárskom sektore a o tom, ako Garden Gourmet, priekopník v objavovaní rastlinného stravovania medzi slovenskými spotrebiteľmi, prináša na trh inovácie a mení pravidlá hry v kategórii.

Viac o rečníkovi

Digitálne účtenky – nová dimenzia zákazníckej skúsenosti?

Jaroslav Dvořák, Director, Product Management - Platforms & Merchant relationships, Mastercard

Digitální účtenky se dnes pomalu stávají realitou a řada obchodníků je již má ve své aplikaci. Co je ale motivem, který k tomu obchodníky vede? Je to snaha ušetřit papír a inkoust při tisku účtenek? Nebo je to zákaznická zkušenost a přehlednost, která jde ruku v ruce s celkovou digitalizací? Přináší současné řešení tuto lepší zákaznickou zkušenost? A může existovat univerzální řešení, kdy by všechny účtenky všech obchodníků mohly být k dispozici na několik doteků na displeji?

Viac o rečníkovi

E-Commerce bližšie k ľuďom

Matěj Kapošváry, CEO, Shopsys

Posledné dva roky vyhnali nakupujúcich z obchodov pred monitory. Nielen v predaji, ale de facto vo všetkých interakciách sa ľudia začali od seba vzďaľovať z dôvodu rôznych opatrení a obáv o svoju bezpečnosť. Obchod však bol vždy o osobnom prístupe, starostlivosti a ľudskosti. V tomto príspevku sa pozrieme na to, ako vrátiť ľudskosť do predajných procesov (nielen v e-commerce).

Viac o rečníkovi

Mastercard Obchodník roka 2021 v kategórii „Inovácia roka – Udržateľný obchodník”

Súťažnú prehliadku troch projektov nominovaných expertnou porotou na ocenenie uvedie:

Jaroslav Dvořák, Director, Product Management - Platforms & Merchant relationships, Mastercard

Prezentácia finalistov

Matúš Gála, CEO,  Lidl Slovenská republika

Martin Kuruc, CEO, Tesco Stores SR

Juraj Šlesar, marketingový manažér, Martinus

Na záver prebehne hlasovanie účastníkov o víťazovi kategórie.

13:30 - 14:30

Pracovný obed, networking

14:30 - 16:30

C. Príklady úspešných riešení

Moderuje: Peter Šebo, Partner, TheMarketers.biz

Case study z nezávislého obchodu a obchodných centier, aktuálne príspevky na tému digitálnych účteniek, projekt výmeny dát o tovare, novinky v plant based food a ďalšie. Nadväzuje diskusie o tom, ako posilniť atraktivitu obchodu a reagovať na nové trendy v zákazníckom správaní.

V hlavnej úlohe dáta

Iveta Hreusová, špecialista komerčných služieb, GS1 Slovakia
Tomáš Tlučhoř, ředitel datových služeb, GS1 Czech Republic

Množstvo produktových dát, ktoré sú v retailovom svete potrebné, neustále a prudko rastie. Či už je to kvôli e-commerce, legislatívnym nárokom, požiadavkám na udržateľnosť alebo automatizácii dát. Spôsob zdieľania dát medzi výrobcami a obchodníkmi sa na našom trhu príliš nezmenil a výmena často prebieha rovnako ako pred 20timi rokmi.

Prečo by vám to už v dnešnej dobe nemalo stačiť a ako vám s tým môže pomôcť globálny štandard GS1 GDSN?

Chcete zmenu? My ju ponúkame!

Viac o rečníkoch

Odvážna sieť slovenských potravín

Hans Faltys, spoluzakladateľ, Starý Otec

Život je konečný a do jeho konca zjeme už len veľmi konkrétny počet rožkov, chleba, či koláčov. Na našich tanieroch bude už len veľmi limitované množstvo kuracích pŕs, jaterníc, či klobásy. Vypijeme len konečné množstvo mlieka, čaju, či piva. Pritom nie je jedno, aké to všetko bude. Nejde len o kvalitu toho zvyšku jedla v našich životoch, či o naše zdravie. Ale dobré jedlo, či si to uvedomujeme alebo nie, je súčasťou prostého ľudského šťastia. Ako dnes vyzerá koncept obchodov pre tých, ktorým nie je jedno, čo jedia?

Viac o rečníkovi

Spojenie protikladov: Predajňa ako centrum zážitku aj logistický hub

Martin Derňar, Chief Omnichannel Officer, NAY
Viktória Bracjunová, RPA Business Unit Manager, Soitron

Retail sa za posledné 2 roky nenávratne zmenil. Príklon k online nákupom je trvalý, musíme zastihnúť zákazníka, tam kde je. Štandard donášky jedla očakávam pri donáške online nákupu.

Funkcia a koncept predajní sa mení. Nestačí sa v digitálnej transformácii Omnichannel predajní sústrediť len na zážitok z produktu a nákupu. Omnichannel predajňa súčasnosti musí zároveň zvládnuť funkcie logistického centra – fungovať ako efektívny „Micro-Fulfilment Hub“ (Pick-up do 30 minút, doručenie v rovnaký deň do 1-2 hodín od objednávky)

V závere prezentácie nám Viktória spolu s Martinom popíšu ako nasadenie softvérových robotov pomohlo spoločnosti NAY vysporiadať sa so zvýšeným tlakom zákazníkov na online nákup.

Viac o rečníkoch

Záverečná panelová diskusia: Ako posilniť atraktivitu obchodu? Nové trendy v zákazníckom správaní

Jakub Kacera, Head of Commercial, Wolt SVK

Adam Didov, Managing Director, POS Media Slovakia

Peter Terpák, Group Marketing & PR Riaditel, HB Reavis

16:30 - 18:00

Podvečerný networking

18:00 - 19:00

Dinner Buffet

19:00 - 20:30

Gala večer spojený s udelením slovenských cien Mastercard Obchodník roka 2021

Special guest: Jana Kirschner & Band

20:30 - 22:30

Cocktail, Networking