Program New Retail Summitu 2022

Program New Retail Summitu 2022: Obchod bližšie k ľuďom práve pripravujeme. Ak máte záujem prispieť k príprave programu, kontaktujte nás.

Program New Retail Summitu 2021

8. 9. 2021, DoubleTree by Hilton, Bratislava

  • 08:00 – 09:00
    Registrácia a ranná káva

  • 09:00 – 11:00
    A. SLOVENSKÝ OBCHOD SA MENÍ

    Moderuje: Matej Cifra – Sajfa

    Vývoj na Slovensku a jeho dopady na spoločnosť a business

    Eva Sadovská, Retail Analyst, WOOD & Company

    Máme za sebou takmer dva roky poznačené pandémiou. S ňou súvisiace opatrenia ovplyvnili prepad ekonomiky, zhoršili situáciu na trhu práce, menili ceny v obchodoch a tlmili, respektíve posúvali v čase spotrebu obyvateľov. Nákupné správanie zákazníkov prešlo logicky v tomto období zmenami. Niektoré zmeny boli vynútené, mnohé iba dočasné a v niektorých prípadoch dokonca až preceňované. Avšak ani pandémia viaceré zaužívané vzorce nákupného správania Slovákov nedokázala zmeniť. 

    Viac o rečníkovi


    Trendy v retail technológiách vo svete a u nás

    Marta Nováková, majiteľka U&Sluno, bývalá ministerka priemyslu a obchodu ČR

    Odborníci sa zhodujú, že súčasná pandémia urýchli automatizáciu a digitalizáciu retailu. Ako sa poučiť zo sveta? Aké výzvy stoja pred slovenskými obchodníkmi? V príspevku zaznie mix príkladov, ktoré uspeli v zahraničí a súčasne príklady, ktoré sa objavujú alebo sa v blízkom čase objavia na slovenskom trhu. Sú tu i bariéry, ktoré sa často dajú prekonať veľmi ľahko. Skúsenosti zo zahraničia hovoria, že veľkosť firmy nie je vždy tým najväčším problémom. Často ani samotné riešenie. Kde je potom hranica a kedy je ten správny moment? Na všetky tieto otázky odpovie vo svojom príspevku Marta Nováková, podľa ktorej je retail hlavným ťahúňom zmien a inovácií na trhu. 

    Viac o rečníkovi

    Zmeny v správaní spotrebiteľov (#BehaviorChange by GfK)

    Ladislav Csengeri, FMCG & Consumer Panel & Services Director CZ/SK, GfK

    Rôzne externé faktory vplývajú a rýchlo menia správanie Vašich spotrebiteľov. Je dôležité pochopiť jednotlivé elementy a ich dopad na vnímanie, postoje a samotné nákupné rozhodnutia a správanie kupujúcich, aby ste sa vedeli prispôsobiť aktuálnej situácii a zostali tak relevantný.

    Medzi hlavné faktory ovplyvňujúce spotrebiteľov a kupujúcich v Európe v súčasnosti patrí samozrejme pandémia a s ňou spojená ekonomická neistota, nárast digitalizácie, sociálne uvedomenie a v neposlednej miere samotné životné prostredie.

    Kupujúci sa snažia reflektovať tieto elementy v prístupe k výberu značiek, napr. značky s istým poslaním, alebo rešpektovať životné prostredie do väčšej miery v rámci spotreby. Centrom nášho života sa stali naše domovy, čomu sme prispôsobili štýl práce a rôzne príležitosti k spotrebe. Samotné nákupné miesta sa musia vysporiadať s dopadom digitalizácie, ale aj menším počtom koncentrovaných nákupných rozhodnutí. V neposlednej miere ekonomická situácia istých skupín obyvateľstva vplýva na štruktúru nákupných košíkov, preferencie akcií alebo privátnych značiek.

    Ktoré z týchto zmien vidíme na Slovensku a do akej miery? 


    Viac o rečníkovi

    Pripravenosť slovenského trhu na omnichannel

    Matěj Kapošváry, Chief Operating Officer, Shopsys

    Urýchlená digitalizácia sa silno dotýka i tradičných kamenných obchodníkov. Tí do digitálu prichádzajú vyzbrojení silnou značkou, poznaním zákazníka i veľkými rozpočtami. Za minulý rok vyrástli e-shopy veľkých kamenných hráčov o 100 %, čo je niekoľkonásobne viac ako celý online trh. I tieto čísla ukazujú, že dnes majú kamenní retaileri paradoxne väčšiu šancu byť hrozbou pre e-shopy ako kedykoľvek predtým, ale iba za predpokladu, že sa transformujú nielen na online predajcov, ale na omnichannel obchodníkov. O fenoméne omnichannel sa rozpráva na konferenciách už takmer celú dekádu, aká je však realita medzi slovenskými predajcami?

    Viac o rečníkovi

    Diskusný panel: Digitalizácia obchodných firiem.

    Martin BeháňCE Operations DirectorTesco

    Branislav ChmelaChief Operating OfficerDr.Max Slovakia

    Martin Podhradskýkonateľdm drogerie markt

    Andrea SlanáCountry ManagerAlza.sk

    Téma: Čo z toho, čo sa rýchlo naštartovalo v čase covidovej krízy, už navždy zmení nákupy zákazníkov a procesy vo firmách.


  • 11:00 – 11:30
    Prestávka na kávu, čaj a networking

  • 11:30 – 13:30
    B. AKÁ JE REÁLNA BUDÚCNOSŤ OBCHODU? (CHARAKTERISTIKA A PARAMETRE)

    Moderuje: Matej Cifra – Sajfa

    Udržateľná budúcnosť z pohľadu výrobcu

    Jannis Samaras, náčelník, Kofola

    Podstata udržateľného fungovania firmy nespočíva v podpore náhodných CSR projektov. Ide o zahrnutie princípov udržateľnosti do samotného business modelu firemného podnikania, aby z krátkodobého i dlhodobého hľadiska stala za udržateľnými opatreniami reálna ekonomika a dlhodobá konkurencieschopnosť. Ak firma nájde cesty, ako prospieť životnému prostrediu, krajine i ľuďom, a zároveň ešte ekonomicky prosperovať, vleje to do jej žíl novú krv a kolegom dodá energiu a vyšší zmysel ich práce. 

    Viac o rečníkovi

    Udržateľná budúcnosť z pohľadu obchodníka

    Lucia Klečková, Riaditeľka obchodného domu, IKEA Bratislava

    Cesta ku klimaticky pozitívnej budúcnosti počas jednej dekády - ako v IKEA inovujeme naše ikonické produkty, dodávateľský reťazec aj celý obchodný model s cieľom ponúknuť udržateľné produkty i služby.

    Viac o rečníkovi

    Depozitný systém: Od povinnosti k príležitosti

    Roman Postl, konateľ spoločnosti TOMRA Collection Slovensko, VP & Head of East Central Europe, TOMRA Collection Solutions

    Zálohovanie je prvým a dôležitým krokom smerom k budúcnosti bez zbytočného odpadu. Príbeh jedinej plastovej fľaše dostane od januára úplne nový rozmer a TOMRA Collection bude pre stovky tisíc zákazníkov v obchodoch spoľahlivým partnerom. Početné príklady zo zahraničia ukazujú, že efektívny a jednoduchý systém zálohovania aj vďaka recyklomatom TOMRA vytvára v spoločnosti úplne nový, pozitívny trend. Trend, ktorý pomocou inteligentných technológií, správnemu nastaveniu a najmä spolupráci pripraví pôdu pre recyklovanie a efektívnejšie nakladanie s odpadom. Predstavíme naše návrhy riešení v rámci zálohovania, prezradíme, ako fungujú naše systémy v zahraničí, ukážeme štatistiky a fakty a vysvetlíme, prečo by aj Slovensko malo ísť cestou cirkulárnej ekonomiky. My všetci spoločne budeme zálohovať a rovnako spoločne sa staneme recyklátormi. Privítajme systém zálohovania na Slovensku.

    Viac o rečníkovi

    Prečo Slovensko učíme, že #domanakupujem

    Dáša Juríková, riaditeľka odboru stratégie a rozvoja značky, Slovenská sporitelňa

    Zo Slovenska odíde 2,4 mld. eur ročne na nákupy v zahraničí (platby cez POS terminály a e-shopy). Z toho pred Vianocami viac ako 450 miliónov. Ako najväčšia banka na Slovensku sa Slovenská sporiteľňa rozhodla v čase krízy a Vianoc podporiť domácu spotrebu aktiváciou firiem a podnikateľov. Do hnutia #DOMANAKUPUJEM s cieľom podpory slovenskej ekonomiky sa za 2 mesiace zapojilo viac ako 1 500 firiem a takmer 50 % respondentov deklarovalo motiváciu k nákupom doma.

    Viac o rečníkovi

    Diskusný panel: Ako sa trendy predstavené v tomto bloku premietajú do fungovania obchodu?

    Martin Krajčovičpredseda predstavenstvaSAMO – Slovenská aliancia moderného obchodu

    Nadežda MachútováprezidentkaZväz obchodu SR

    Martin Mittnerpredseda predstavenstvaSlovenské združenie pre značkové výrobky

    Juraj Ottakomerčný riaditeľTOMRA Collection Slovensko

    + rečníci z bloku B

  • 13:30 – 14:30
    Pracovný obed, networking

  • 14:30 – 16:30
    C. AKO USPIEŤ NA BUDÚCOM MALOOBCHODNOM TRHU?

    Moderuje: Peter Šebo, PartnerTheMarketers.biz

    Ako skrátiť dodávateľský reťazec a zvýšiť podiel lokálnych potravín

    Stanislav Čajka, generálny riaditeľ, Terno

    Cesta od myšlienky do regálu je dlhá a lemovaná vysokými požiadavkami štátu a predpismi presahujúcimi požiadavky EU. Zvyšovať podiel lokálnych výrobkov je projekt pre obchodníkov, výrobcov a štát. Podpora a vzdelávanie lokálnych výrobcov je pritom nevyhnutnosť rovnako ako osveta zákazníkov – na pomoc od štátu sa nie je možné spoliehať. Znížiť náklady dodávateľov umožní flexibilita v logistike.

    Viac o rečníkovi

    Úspech založený na práci s využitím platobných dát

    Ondřej Knot, CEO, Dateio

    Michal Rajter, CEO, Panta Rhei

    Ako je možné využiť platobné dáta v marketingu? Čím ďalej väčšie percento platieb prebieha elektronicky a zanecháva tým za sebou dátovú stopu. Dnes však väčšinou ležia tieto dáta ladom v bankách. Pritom poskytujú veľmi cenný pohľad na správanie zákazníkov a môžu byť cennou „surovinou“ pre cielený, výkonnostný marketing. Card-linked marketing ponúka predovšetkým tradičným „brick & mortar” hráčom možnosť cielene oslovovať klientov podľa toho, kde skutočne nakupujú, a spojiť sa s nimi v „prestížnej digitálnej lokácii“ – v bankových aplikáciách.

    Viac o rečníkovi

    Cesta od planogramov v Exceli ku category managementu riadenému dátami

    Jana Pleskačová, špecialistka na merchandising, Iceland

    Keď sa retailer rozhodne prejsť od kreslenia plánogramov a floorplánov v exceli k sofistikovanému riešeniu, je to len začiatok cesty. Prečo sa v spoločnosti Iceland rozhodli práve pre systém Quant a aké sú výhody v porovnaní s inými systémami? Príspevok sa dotkne tiež toho, s akými problémami je nutné rátať pri mapovaní predajnej plochy a kreslení plánogramov. Aby ste to všetko zvládli, je predovšetkým dôležité si zachovať flexibilný prístup.

    Viac o rečníkovi

    Budúcnosť tradičného obchodu

    Iveta Schwarzová, prevádzková riaditeľka, COOP Jednota Galanta

    Cesta od producenta potravín k zákazníkovi môže byť rôznorodá. Pre zákazníka by mala byť najlepšia tá, ktorá je ekonomicky najefektívnejšia. Môže viesť cez tradičný obchod? Ktorý obchod je ešte tradičný? Je automatizácia v maloobchode výhodou len pre hypermarkety? Ako starnutie populácie ovplyvní tradičný maloobchod? Čas zákazníka, ktorý je jeho najväčším životným bohatstvom, záujem o zdravé potraviny a ekológiu môže byť nakoniec to, čo rozhodne.

    Viac o rečníkovi

    Kvalitné lokálne produkty si zaslúžia svoju ZNAČKU

    Zsolt Bindics, predseda predstavenstva družstva, GreenCoop

    Značka lokálnej potraviny je symbolom vierohodnosti. Je hodnotovým premostením medzi tvorcom a spotrebiteľom. Ak dôveruješ lokálnej potravine, tak veríš v to, že výrobca robil produkt tak poctivo, ako by si ho robil sám pre seba.

    Viac o rečníkovi

    Ako rásť vďaka emóciám a silnej značke

    Martin Mrva, Chief Marketing Officer, Dedoles

    Ako Dedoles vyrástol zo 100-tisícového e-shopu na 50-miliónovú značku za 8 rokov. Kedy je dobrý čas prejsť z performance kampaní na brand kampane a ako rozširovať marketingový mix? Prečo prvá TV kampaň Dedolesu nefungovala? Ako a prečo sme si zvolili koncept so škrečkami a ako teraz pomáhajú budovať značku na Slovensku, v Česku a v Slovinsku?

    Viac o rečníkovi

  • 16:30 – 18:00
    Priestor pre komerčné prezentácie a networking

  • 18:00 – 19:00
    Welcome Buffet

  • 19:00 – 20:30
    Galavečer

    spojený s odovzdaním slovenských cien Mastercard Obchodník roka 2020

    Večerom sprevádza: Matej Cifra - Sajfa

    Special Guest: Fragile

  • 20:30 – 22:30
    Dinner Buffet, Networking